Nyheder, opdateringer og vigtige ændringer i Microsoft Dynamics 365
I denne udgave vil vi gerne introducere jer for store nyheder fra både os, Microsoft og Continia. I dette nyhedsbrev stiller vi skarpt på de vigtigste opdateringer og ændringer, der kan få betydning for jeres Dynamics 365-løsning.
Vi introducerer vores nye serviceaftale til Business Central – vælg mellem tre fleksible pakker, og lad os sikre, at jeres system altid er stabilt, opdateret og velfungerende.
Microsoft og Continia har lanceret nye versioner med masser af automatisering og AI-drevne funktioner – vi giver dig overblikket over de vigtigste nyheder.
Microsoft har varslet prisændringer på Business Central fra oktober – og en ny model for licensstyring i Dynamics 365, som får betydning allerede fra november.
Læs med og få overblik over, hvordan I bedst navigerer i de kommende ændringer og udnytter de nye muligheder. Men først, fortællingen om en endnu en succesfuld Go Live inden for budget og aftalt tid. Læs med herunder.
God læselyst.
"En flyvende start på vores implementeringsprojekt"
Endnu en glædelig Go Live inden for budget og til aftalt tid på under et halvt år
Novenco Marine & Offshore A/S havde et ønske om at skifte deres daværende ERP-System ud med et standard system og havde dertil lavet en super fin kravspecifikation, som vi kunne imødekomme med Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Novenco Marine & Offshore A/S fik hele Business Central pakken, med økonomistyring (kreditor, debitor), Supply Chain Management (spare parts), samt avanceret projektstyring.
Vi kunne anvende 98% af standard Business Central, og de sidste 2% var automatiseringer af standard funktionaliteter i Business Central. Hele opsætningen var baseret på vores regnskabsskabelon.
Med vores Serviceaftale holder vi styr på Business Centrals opdateringer og sikrer en stabil drift og sikkerhed i jeres system.
Vores serviceaftale er designet til virksomheder, der ønsker en problemfri og effektiv drift af deres Microsoft Dynamics 365 Business Central-løsning. Med vores tre servicepakker; Basis, Standard og Premium – kan du vælge den løsning, der passer bedst til din virksomheds behov. Du får ikke kun teknisk support, men også proaktiv overvågning, løbende opdateringer og strategisk rådgivning, så din løsning altid er opdateret og optimeret til at understøtte din forretning.
2025 R1 er landet og er smartere, hurtigere og fuld af automatisering
Continia har en ny opdatering og med den en masse nye funktioner i deres produkter, som indeholder meget mere automatisering, herunder: understøttelse af flere filformater, gruppering af finansposter, indlejrede bilag i e-fakturaer, AI-drevne skabelonoversættelser og målrettede skabeloner, håndtering af tredjeparts-transaktioner, automatisk betalingsopdeling og smartere match af betalingsreferencer og meget mere.
Microsoft har annonceret en prisopdatering for Dynamics 365 Business Central – den første i over fem år. Ændringen træder i kraft den 1. oktober 2025 og vil gælde for både nye og eksisterende abonnementer ved førstkommende fornyelse efter denne dato.
Ændringer i håndtering af Microsoft Dynamics 365 brugerlicenser
Ny model for licensstyring i Dynamics 365 F&O
Microsoft har netop annonceret en ny, forenklet model for licensstyring i Dynamics 365, som skal give virksomheder bedre overblik over brugeradgang, licenser og compliance. Inden d. 1. november 2025 vil alle Dynamics 365-kunder være forpligtet til at tildele brugerlicenser direkte via Microsoft 365 administrationscenter.
Brugere uden korrekt tildelte licenser vil fra den 1. november 2025 blive blokeret fra at tilgå Dynamics 365-apps.
Er I i tvivl om I overholder licenskravene, eller har I brug for gode råd, vil vi anbefale jer at få gennemført et ERP Licens Audit Check, læs mere om det her.